acquisitie e-marketing, Blog, cross media marketing, retail marketing

Case: Identitygames van start met Het Nieuwe Werken


[retweet]

Nederlandse vertaling hieronder / See Dutch text belowGuido Postma is a official Google app reseller

*** We are proud tot announce that we are a Official Google Apps Authorized reseller. Please contact us to see how we can make you r organization work more efficient and save money ***

IdentityGames.nl increases workflow efficiency using Google App.

Dutch board game designers and producers Identity Games (www.identitygames.nl) have adopted a new way of digital co-working. GuidoPostma.nl has implemented and supported  a integrated e-mail, calendar, contacts and file sharing solution using Google Apps and Dropbox. Iphones, Ipads and client laptops using Mozilla Thunderbird are completely in sync and able to share information within the company.

Any time, anywhere, any place.

By doing so, Identity Games has increased workflow productivity (thus decreasing costs) and created a more professional business appearance. We have also realized the Identity Games new website, including a board game webshop.

Identity Games is three times winner of “Board game of the year”  in a row .

I you want a more effective way of working, using the internet, please contact me. I am a official Google app reseller.  In a continuous effort to make working more effective I constantly monitor and try different productivity tools

(dutch text below)

Bordspellen ontwerper en producent IdentityGames.nl  stapt over naar Het Nieuwe Werken.

Drievoudig winnaar van de banche prijs “Bordspel van het Jaar”,  Identity Games, is onlangs als bedrijf overgestapt naar Gmail voor bedrijven. In de markt ook bekend als Google App.

GuidoPostma.nl heeft voor Identity Games IDG) een geïntegreerde e-mail- agenda-, contactpersonen- en file sharing oplossing geïmplementeerd waardoor werkzaamheden effectiever uitgevoerd kunnen worden.

IdentityGames bepaart kosten door gebruik Google App

Vanuit de wens van IDG om effectiever te werken, is er een plan opgesteld waarbij de uitgangspunten waren:

  • Veel meer gebruik maken van werken “in de wolk” (let op: niet DOOR de wolk zoals MobileMe) en gebruik maken van bijbehorende intelligente productiviteits applicaties
  • Centraal opgeslagen e-mail, contactpersonen en agenda; synchroon over mobiele telefoons, laptops, via webmail en middels gebruik van Ipad
  • Verhogen van de internet veiligheid en minimaliseren van het risico tot kwijt raken van gegevens door bijvoorbeeld een hardware crash.
  • Gebruik van gedeelde agenda’s en mogelijkheid tot plannen van afspraken in agenda’s o.b.v realtime beschikbaarheid
  • Delen van bestanden via internet zodat altijd gewenste bestanden centraal benaderbaar zijn en via, bijvoorbeeld mobiele telefoon, doorgemaild kunnen worden

Bovenstaande uitgangspunten zijn gerealiseerd middels de inzet van Gmail voor bedrijven, ook bekend als Google App.

Identity Games en Het Nieuwe Werken

IDG is met 2 weken interne voorbereiding van de een op de andere dag, zonder complicaties of uitvallen van e-mail,  overgegaan op Gmail voor bedrijven (Google app) . Hierdoor kunnen zijn nu:

  • E-mail-, agenda en contactpersonen gebruiken, centraal vanuit Google app en synchroon op mobiele telefoon, Ipad, laptop of computer en via het internet
  • Eigen en centrale agenda’s delen
  • Bestanden delen die centraal zijn opgeslagen
    • Bijvoorbeeld via de mobiele telefoon een bestand nasturen als men niet op kantoor zit
  • Ideeën opslaan en delen in online notitieboeken
  • Werkverslagen of notulen centraal opslaan middels Google docs.
  • Eenvoudig een intranet opzetten voor alle gebruikers
  • Thunderbird als mailclient met add-ons waardoor e-mail en agenda in 1 progamma samenwerken (Thunderbird) en Google contactpersonen integreren in het e-mail programma

Daarnaast biedt Google app beveiligde data met zich mee. Omdat de –mail communicatie is gebaseerd op het IMAP protocol behoudt u overal uw gegevens. Na het invoeren van uw accountgegevens heeft u binnen 5 tot 10 minuten al uw gegevens weer paraat indien uw computer crasht of als u een nieuw apparaat heeft gekocht. Dit is van toepassing op computers, mobiele telefoons, tablet pc’s en bij benadering via internet

Google app voor bedrijven

Deze applicatie maakt het vrij eenvoudig en zeer kostenefficiënt mogelijk om agenda, e-mail en contactpersonen overal synchroon te benaderen en te delen. Daarnaast kan er via Google apps marketplace allerlei functionaliteit toegevoegd worden zoals CRM pakketten, e-mail tools, reisplanners, etc.

De (gewenste) bedrijfs-url wordt aan Google app gekoppeld zodat men altijd vanuit de bedrijfsnaam communiceert.

Kosten:

De toepassing is in een gratis versie en in een betaalde versie verkrijgbaar waarbij de betaalde versie voorziet in 25 gig opslag per gebruiker en volledige 24 uurs ondersteuning. Kosten zijn 40 euro per eerste gebruiker en 33 euro per opvolgende gebruiker. Middels een helder centraal online dashboard is de omgeving volledig te beheren.

Efficiënt werken binnen UW bedrijf

Wilt u met uw organisatie of bedrijf ook effectiever werken en kosten besparen? Guidopostma.nl is een officiële Google app reseller en kan voor uw bedrijf een efficiënte integratie realiseren.

Naast een kostenbesparing op uw IT infrastructuur kunt u uw bedrijfscommunicatie goed integreren met uw digitale communicatie en uw (online) hiermee uw totale uitstraling professionaliseren. U werkt prettiger, veiliger en efficiënter. En vooral ook leuker.

Neemt u contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Naast de realisatie van Het Nieuwe Werken heeft GuidoPostma.nl vorig jaar ook de nieuwe website, inclusief bordspellen webwinkel,  voor Identity Games gerealiseerd.

Alternatieven:

Een alternatief voor Google app is onder andere Apple’s MobileMe, echter is het grootste nadeel hiervan dat men niet vanuit de eigen URL kan communiceren.

Microsoft exchange kent gelijke functionaliteit, echter zijn hier hogere softwarekosten aan verbonden, vraag het inrichten en onderhouden van een Exchange server specialistische kennis en is dit beperkt tot e-mail, contactpersonen en agenda alleen.

De gratis versie van Google apps is een goede start voor zzp-ers, ondernemers, bedrijven of iedereen die aan Hosted Exchange zit te denken. De gratis versie is naar wens om te zetten in een betaalde versie.

Voordelen google App:

  • Run uw bedrijf, niet uw e-mailserver
  • Gmail voor bedrijven voorziet in 25 GB opslagruimte per gebruiker, krachtige spamfilters, gebruik met BlackBerry en Microsoft Outlook en een gegarandeerde beschikbaarheid van 99,9%.
  • E-mail, IM, gesproken chat en videochat
  • Elke gebruiker krijgt 25 GB opslagruimte voor e-mail en IM (50 keer het industriegemiddelde).
  • Altijd en overal toegang tot uw e-mail
  • Gmail wordt veilig uitgevoerd via internet, zodat u overal, zelfs offline, productief kunt zijn: op kantoor, onderweg, thuis en via uw mobiele telefoon.
  • Gebruik met Outlook en BlackBerry
  • Gebruik andere e-mailinterfaces waarmee u vertrouwd bent totdat u klaar bent om volledig over te stappen naar Gmail.
  • E-mailberichten direct terugvinden
  • Besteed minder tijd aan het ordenen van e-mail en vind e-mails snel terug met de zoektechnologie van Google voor uw Postvak IN.
  • Ontvang minder spam
  • Dankzij de krachtige spamfilters van Gmail kunt u uw aandacht richten op wat belangrijk is. Filtering door Postini laat u de mate van spambeveiliging naar wens aanpassen.

Handige links:

Voordelen Google App – http://www.google.com/apps/intl/nl/business/features.html

FAQ Google app – http://www.google.com/apps/intl/nl/business/faq.html

Google app marktplaats – http://www.google.com/enterprise/marketplace/

Dropbox – http://www.dropbox.com/

Thunderbird – http://www.mozillamessaging.com/nl/

–Online notitieboek bijvoorbeeld tgv creatieve sessies of creatives per account: http://www.evernote.com/ en ook http://www.maclife.com/article/news/evernote_announces_new_extension_more_app_integrationGuido Postma is a official Google app reseller

[retweet]

Tags: , , , , , , , ,