Digital marketing manager – Total Gas & Power

Digital marketing manager a.i.

BedrijfsnaamTotal

Datums dienstverbandmei 2016 – mrt. 2017

Duur dienstverband11 maanden

LocatieDen Haag en omgeving, Nederland

Mijn opdracht bij Total Gas & Power – in de rol van digital marketing manager – eindigt op 31 maart a.s. Vanaf 1 april ben ik wederom fulltime beschikbaar voor uitdagende online marketing & sales opdrachten!

Mijn opdracht bij Total begon met het invullen van de rol van manager e-commerce. De uitdaging was om van een centraal aangestuurde beperkte “leaflet website” te transformeren naar een moderne, mobiel eerst, informatie en transactie gedreven website.

Na het formuleren van de online marketing strategie is HubSpot aangeschaft als tool om in korte tijd lead- en orderflows te realiseren. Vervolgens is de HubSpot CMS module aangeschaft waardoor Total volledig autonoom de gehele online waardeketen kan managen. Een meer logische en kortere url, fris modern design en de implementatie van het direct online digitaal tekenen van contracten maakt dat Total een enorme marketing gemaakt heeft.

Adwords en display retargeting zijn opgezet en proefgedraaid, online tooling ten goede van fact based marketing is geïmplementeerd en (online) marketing specialisten zijn aangenomen. De klantenservice heeft een zwaardere online invulling gekregen middels een betere zelfhulp en de integratie van live chat. Content is geoptimaliseerd en een contentstrategie ligt klaar om uit te voeren.

Naast het volledig opzetten van de e-ommerce activiteiten heb ik ook de marketing manager waargenomen tijdens haar zwangerschap. In die rol is een beursdeelname georganiseerd, is retentiemarketing opgezet, wordt klanttevredenheid gemeten en is alle interne- en externe communicatie geprofessionaliseerd, inclusief bijbehorende schrijfwijzer. Met de tankstations is een basis gelegd gezamenlijk de markt te bewerken.

In samenwerking met het reklameburo is een merkpositionering geïmplementeerd , resulterend in een direct uitvoerbare awareness campagne.

De marketing van Total Gas & Stroom is binnen 1 jaar getransformeerd van reactief naar een pro-actieve database gestuurde integrale marketing