T for telecom – optimalisatie e-commerce en e-marketing


t for telecom e-marketing en e-commerce optimalisatie

Opdracht

Opdrachtgever: Dexcom holding (t for telecom, tell me, Dynabite, Dixons, Nedconcepts)

Als general manager Sales & Operations bij Bluesky internet te Utrecht verantwoordelijk voor alle verkoop op afstand activiteiten; van zowel het opstarten van het bedrijf tot en met dagelijkse operatie. Primaire doelstelling was het behalen van een online fair share in de verkoop van telecom en internet contracten.

Voor de verhuizing naar Utrecht als manager e-commerce verantwoordelijk voor het opzetten van de e-commerce afdeling binnen de Dexcom groep; van frontstore tot backoffice tot uitlevering aan de klant.

In 3 jaar tijd is afdeling gegroeid tot zelfstandig bedrijfsonderdeel met eigen P&L. Webshops effectief middels in eigen beheer gerealiseerd e-commerce platform. Middels cross media marketing klanten op verschillende manier bereiken met verschillende doelstellingen

Na 1 jaar tot 10% omzet van het bedrijfstotaal, callcenter tot 20 man. Op basis van jaarbudget verkopen van telecom  contracten van alle telecom aanbieders, mobiele telefoons, breedband internet contracten, dect telefoons, prepaid telefoons,  mobiele telefoon accessoires.

Deze verkopen werden gerealiseerd door geïntegreerde e-marketing zoals affiliate marketing, zoekmachine optimalisatie (SEO), Google advertenties (SEA), e-mail nieuwsbrieven, whitelabel shops en multi channel marketing. Een grote uitdaging zat in de groei van het online kanaal versus de verkoop doelstellingen van de winkelorganisatie.

Werkwijze

Werkwijze:

  • Creatie, realisatie & implementatie van www.tfortelecom.nl, www.gsmwaanzin.nl, www.mobieletelefoons.nl, www.telefoons.nl, www.blueskyinternet.nl, diverse applicaties / tools
  • Opstarten van e-marketing, waaronder; zoekmachine optimalisatie (organic & paid), affiliate programma’s, bannering, nieuwsbrieven, leadgeneration, profile harvesting, direct marketing, print media, barthering
  • Opzetten van de callcenter afdeling, inclusief supervisors, tooling, risk managment, ict, 0900, live chat, video live chat, e-mail, targets & bonus
  • Budget & target verantwoordelijk voor alle online activiteiten & formules. Verhogen van conversies, sitebezoek, verbeteren aankoopgedrag

Werkzaamheden vinden op operationeel & management niveau plaats met:

    • Telecom operators
    • ICT dienstverleners, VOIP specialisten
    • Websitebouwers, hardware leveranciers
    • Marketing & communicatie bedrijven; inkoop van offline en online media
    • Interne leveranciers zoals HRM, finance & administration, inkoop en product management
  • Rapporteer direct aan directie en aandeelhouders
  • Aansturen 2 supervisors die gezamenlijk 6 FTE & 5 PT aansturen
  • Volledig technische integratie met leveranciers
  • Middels, door pitch geselecteerd, reclamebureau opzetten van de online / offline marketing & communicatie activiteiten
  • Aquireren en implementeren van samenwerking (online shop in shop) met a-merken op de Nederlandse markt & bedrijven binnen de eigen holding.

Websites

Websites:

www.tfortelecom.nl – informatie + verkoop website, ondersteunend aan de winkelketen

www.gsmwaanzin.nl – 100% e-tail website met telecom discount karakter

www.mobieletelefoons.nl – 100% e-tail formule; gepositioneerd tussen het preimum brand en de discountformule. Primaire verkoop van product plus

www.verjaardagskalender.nl – creëren van verkoopmomenten en activeren leadgeneration in samenwerking met Advance te Hilversum

www.verjaardagsalarm.nl – creëren van verkoopmomenten en activeren leadgeneration in samenwerking met Advance te Hilversum

www.hoera18.nl – creëren van verkoopmomenten en activeren leadgeneration in samenwerking met Advance te Hilversum

[buzz] [retweet] [stumble] [digg]

0 Comments on T for telecom – optimalisatie e-commerce en e-marketing

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *