cross media marketing

Werkwijze – hoe wij u en uw organisatie kunnen ondersteunen


Op basis van meer dan 10 jaar werkervaring bij verschillende A-merken ondersteun ik u, uw organisatie of uw marketeers bij het succesvol ontwikkelen en implementeren van de gekozen e-commerce strategie. Een e-commerce strategie staat nooit op zichzelf maar maakt onderdeel uit van de totale marketing & communicatie strategie EN distributie strategie. Een e-commerce strategie bestaat dan ook globaal uit de volgende onderdelen, variërend per branche/ organisatie /markt:

  • Doelstellingen per marketing P
  • Doelgroep bepaling online / offline
  • Invulling van customer livecycle management; via welke kanalen worden zo optimaal mogelijk de  Acquisitie – Development – Retentie activiteiten uitgevoerd
  • Distributiestrategie (prijs/marge, product, plaats,doelgroep, resellers ) en kanaalkeuze
  • Communicatie-inzet: above the line / below the line / offline / online
  • Marketingwerking: van mass market naar 1op1 aanbod, online marketing in al haar facetten
    • Zoekmachines, affiliates, co-sales, social media, statistieken, direct response
  • Inbound / outbound klantcontact & keuze van medium
  • Aftersales & customer self care
  • Monitoren van social media (fora, blogs) over de eigen merken & activiteiten en middels webcare sentiment en share of voice beinvloeden

Voor het succesvol uitvoeren van uw e-commerce strategie dienen alle  betrokken onderdelen in de totale waardeketen foutloos en efficiënt samen te werken; tot in de aderen van uw organisatie. Van fronstrore tot aftersales. Uw tone of voice dient gelijk te zijn over alle kanalen; van mass media tot een agent in het callcenter.

Klinkt als een open deur, echter zie ik nog steeds dat cruciale schakels in de totale waardestroom ontbreken of dat onder tijdsdruk acties gelanceerd worden die hun afbreuk vinden in het belangrijkste moment van verkoop op afstand: het goed en volledig leveren van het product of dienst aan de eindklant.

Ik adviseer u, uw organisatie of uw marketeers met formuleren, implementeren en uitvoeren van de e-commerce strategie zodat doelstellingen gerealiseerd worden. Dit doe ik middels trainingen of workshops maar vooral door tijdelijk in uw bedrijf alle internet activiteiten te bundelen en coördineren.

Dit geschiedt zowel op operationeel- als op directie nivo en kenmerkt zich als een “matrix organisatie” -achtige structuur. Ik doe dit op pragmatische en plezierige wijze zodat altijd helder is waar iedereen mee bezig is en wanneer gestelde doelen gerealiseerd worden.

Zowel binnen grote, meer politieke, organisaties als bij kleine, hands-on, bedrijven vind ik snel mijn weg. Indien gewenst geef ik vanuit mijn netwerk invulling aan de opdracht middels bestaande of nieuwe leveranciers.

Graag kom ik bij u langs om de mogelijkheden binnen uw organisatie te bespreken: bel 06 5231 2420

Tags: , , , , , , , , ,

0 Comments on Werkwijze – hoe wij u en uw organisatie kunnen ondersteunen

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *